Zarządzanie Roszczeniami – Claim Management
USŁUGI CCM: Zarządzanie Roszczeniami – Claim Management
Zarządzanie Roszczeniami (Claim Management) – wsparcie uczestników procesu budowlanego w unikaniu i rozwiązywaniu sporów.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, potrafimy skutecznie wspierać zarówno wykonawców, jak i zamawiających na wszystkich etapach procesu budowlanego. Pracujemy nad każdym przypadkiem z indywidualnym podejściem, analizując szczegóły projektu, harmonogramy i koszty, aby zapewnić kompleksowe rozwiązania dopasowane do specyfiki danego kontraktu. Nasz zespół ekspertów CCM dzięki pełnym zaangażowaniu i poświęceniu dba o to, by każda sprawa była prowadzona z najwyższą starannością, a partnerzy otrzymywali rzetelne wsparcie na każdym kroku.
W toku wieloletniej praktyki reprezentowaliśmy interesy zarówno zlecających kontrakty, jak i wykonawców, oferując skuteczne doradztwo w zakresie przygotowywania i obrony roszczeń, a także w prowadzeniu negocjacji. Niezależnie od strony, którą wspieramy, naszym celem jest osiągnięcie satysfakcjonujących rezultatów, minimalizowanie ryzyk finansowych i prawnych oraz szybkie rozwiązywanie sporów.
Szybki kontakt
Zakres usług:
- Przygotowywanie roszczeń terminowych (zmiana terminów pośrednich tzw. kamieni milowych i/lub przedłużenie terminu końcowego) z uwzględnieniem analizy zdarzeń zakłócających proces budowlany, analizy ścieżki krytycznej oraz wyników analizy opóźnień wykonanej jedną z technik rekomendowanych przez AACE International (Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Inżynierii Kosztów);
- Przygotowywanie roszczeń finansowych (wzrost kosztów związany z wydłużeniem czasu realizacji projektu – koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie, dodatkowe koszty przestoju, dodatkowe koszty przyspieszenia realizacji projektu, koszty wynikające z zakłócenia realizacji projektu, spadek wydajności, konieczność realizacji robót dodatkowych, konieczność realizacji robót podstawowych wg zamiennej technologii, wzrost cen spowodowany wystąpieniem nadzwyczajnej zmiany stosunków/rażąca strata) w oparciu o indywidualnie dobraną metodologię analizy kosztowej;
- Przygotowywanie strategii negocjacji roszczeń oraz występowanie jako reprezentant Klienta podczas negocjacji roszczeń z Zamawiającym/Inżynierem;
- W przypadku odrzucenia roszczenia lub uznania zakresu mniejszego, z którym Wykonawca się nie zgadza – przygotowanie analizy przypadku do negocjacji, wykazującej korzyści stron przy przyjęciu propozycji Wykonawcy i strat stron w przypadku jej odrzucenia (negocjacje „win-win”);
- W przypadku podtrzymania stanowiska Zamawiającego/Inżyniera o odrzuceniu roszczenia lub uznania zakresu mniejszego, z którym Wykonawca się nie zgadza – stwierdzanie sporów na tle roszczeń odrzuconych lub uznanych w części przez Zamawiającego/Inżyniera;
- Obrona przed roszczeniami Zamawiającego oraz ewentualnymi roszczeniami podwykonawców/usługodawców/dostawców;
- Obrona przed roszczeniami Wykonawcy oraz ewentualnymi roszczeniami podwykonawców/usługodawców/dostawców.